Wednesday, August 26, 2009

OVERDOSE

VERTIGO

Viata
ca o succesiune de morti efemere.
Mai intai moartea lui Mos Craciun
Apoi, derulandu-se cu viteza crescanda
a unui carusel scapat de sub control,
prima zi de scoala,
tusea suspecta a bunicului,
fotoliul gol din fata televizorului,
ochii unui caine strivit pe sosea,
cacealmaua cu barza,
buletinul de identitate,
prezervativul,
buletinul de vot,
un tren ce se indeparteaza,
primul rid
si, la urma de tot, Moartea
ca un diagnostic firesc al atator simptome.


Nu stiu daca poezia asta ar putea fi data ca subiect la bacalaureat, intrucat este atat de simpla insa atat de realista si patrunzatoare incat dureroasele semnificatii nu s-ar putea ascunde in spatele niciunui epitet. Poate doar ermetismul lui Ion Barbu ar reusi sa le mascheze.

Urmatoarea, un apropo la paranoia de mai devreme.

SINDROMUL VIETII NEBUNE

De cand te iubesc am devenit paranoic,
nu-mi doresc decat sa te apar
de oricine, de orice
in mod eroic-
mi-am luat prezervative si aspirine
ca sa te apar de mine
mi-am luat pistol cu gaze
si cu apa calda
ca sa te apar de transpiratie si frig,
mi-am luat chitari
si microfoane
ca sa m-auzi cand te strig.

Ma enerveaza oamenii urati si cretini
care se holbeaza la tine
si lucrarea ta de licenta despre Ionesco,
Eliade si nu mai stiu cine,
ma eneveaza ca-ti vine ciclul
o data pe luna,
ca esti intelegatoare si buna.
Ca te speli prea des pe maini,
ca nu ti-e frica de caini,
ma enerveaza ca ma enervez,
ma enerveaza ca ma mir,
ma enerveaza ca nu pot sa respir,
ma enerveaza ca m-am nascut,
c-o sa crap, ca traiesc,
ma enerveaza ca te iubesc.


Cred ca daca as fi barbat, i-as dedica aceasta poezie iubitei mele. Pentru ca aflu in ea iubire, sinceritate, nerabdare, ,,nervii" in fata vietii si a mortii, literatura si animale, gelozie si muzica, sex si paranoia. Ele conteaza. Si parca ma enerveaza.


LEGEA JUNGLEI

Cand o fi uimirea gazelei mai mare:
Cand tigrul, indragostit in ultima secunda,
sarutu-si depune pe gatul ei, usor,
sa n-o doboare,
sau mai apoi abia cand suparata,
jungla ii va alunga,
pe pasii lor punand hienele prinsoare?


Jungla ii alunga mereu. Sarutul ar trebui s-o mire. Nu?


EXISTA NOPTI

Exista nopti cand nu ne putem auzi
din cauza tacerii
care urla in noi
ca un trandafir
cu spini crescuti pe dinauntru

Exista nopti cand nu ne putem vedea
pentru ca suntem atat de aproape
incat
ar fi de ajuns
doar unul din noi sa respire.


Eu le-am trait pe ambele. Acum tie, oricine-ai fi, iti trimit o...

CARTE POSTALA

Ti-e dor de mine?
Deschide fereastra
si priveste-ma:
omul acela care nu trece
acum
prin fata casei tale
sunt chiar eu.

si epilogul...


ILUSTRATE CU FLORI DE MUCEGAI

Unui cersetor i-a inmugurit piciorul de lemn
intr-o noapte
si-a fost arestat
pentru port ilegal
de speranta. (nu ma pot abtine, dar versurile astea sunt absolut geniale!!!)

Sarmale-n foi dictando,
colegi radioactivi,
profesori cu creier pane,
blugi zdrentarosi
ca un cer de octombrie
peticiti cu stele
prin locurie mai rusinoase.

Aveam 17 ani
si inima ne-ardea-n piept
cum carii-n rana unei usi tampite.

Populatia bastinasa aplauda lipicios
din cauza lipsei de apa
gospodinele stau la coada
sa-si improspateze colectia
de hartie igienica
(erau vremuri tare cacacioase!)

Ne ascundeam in garsoniera aceea
de 2 virgula 3 pe 5
ca intr-un adapost anti-atomic
(in jurul nostru se daramau
inclusiv daramaturile)

Stiam ca peste o secunda
prezentul va prinde gust de mucegai
Stiam ca batranetea e-un pacat
ce se pedepseste cu moartea,
stiam ca neputinta de a nu ne fi nascut
Ne-a dat putinta de a trai cu tot dinadinsul.


...

No comments:

Post a Comment