Friday, November 13, 2009

Hai sa-ti povestesc...Sau texul literei M

De ce mi-e dor, sau ce citesc...

Mi-e dor sa ma uit la Sailor Moon in fiecare dupa-amiaza de la ora 5, cu Paula langa mine. Mi-e dor sa alerg prin parc, sa cad si sa plang. Mi-e dor sa numar baieteii de care sunt indragostita pe degetele Mainilor Mele si ale ei. Mi-e dor sa-mi fac temele. Sau sa-mi fie lene sa mi le fac. Mi-e dor sa sper ca Mama are bani sa-mi cumpere un happy Meal. Mi-e dor sa cant serenade la geam, in timpul orelor de Matematica ale altora. Mi-e dor sa copiez la istorie cu profa in fata bancii Mele. Mi-e dor sa ma strige Pustiulica. Mi-e dor sa ma strige "juma' de buletin". Mi-e dor sa ma cert cu Laura. Mi-e dor sa ma dau in fund pe skateboard in centrul orasului. Mi-e dor sa joc carti pe banca, la tara. Si la doispe noaptea sa ne cheme in casa, sa ne facem cacao cu lapte si sa radem pana tarziu. Mi-e dor sa fac planuri diabolice si scheme pe hartie. Mi-e dor sa inventez dansuri pe Andre pentru "concertul" de Revelion. Mi-e dor sa nu vreau sa Mananc ciorba si Ana sa stea cu lingura de lemn pe Masa ca amenintare. Mi-e dor de liceu si de tot ce a insemnat el. Mi-e dor de profesori, de certurile cu ei, de colinde, de colegi! Mi-e dor de stresul de la teze. Mi-e dor de diriga din generala. Mi-e dor de Maruntzica. Mi-e dor de profu' de Muzica si de orga lui, mi-e dor de cor, de Larisa si de George care ma striga Pompa. Mi-e dor de Cosmin care ma striga hipopotam. Mi-e dor sa ma bat cu Nidu, sa arunc cu scaune dupa Dinu, sa-l urasc pe Lix. Mi-e dor sa sar in pat cu Ade dupa ce se terminau petrecerile de ziua mea. Mi-e dor de ziua mea, la care chemam numai fete. Mi-e dor sa spun povesti de groaza. Mi-e dor sa imi personaje preferate. Mi-e dor sa ma uit la telenovele cu liceeni. Mi-e dor sa sarut pentru prima data. Mi-e dor sa vorbesc la telefon cu Andra 2 ore, apoi sa inchid si sa ma duc la ea. Mi-e dor sa nu-mi gasesc haine. Mi-e dor de eclerurile lui Sarah si de filmul ,,Liftul". Mi-e dor sa-mi tarasc toamna picioarele printre frunze pana se aduna pana la genunchi. Si sa le aleg pe cele mai frumoase. Mi-e dor sa adun castane. Mi-e dor sa fac schimb de haine dupa tufisuri. Mi-e dor sa arunc cu prajituri de la balcon in bucataria vecinei cu Spriteu'. Mi-e dor sa lipesc guma pe vizorul Popeascai si sa mut presuri si tablouri pe scara dirigai cand Merg la Meditatie. Mi-e dor de orele de latina si de ora cand am chiulit ca sa mergem in Gladiola si sa fumam. Mi-e dor de Feru, de Andrei si de George. De Radu, Andrei si Cristinel. De Ramona, Izabela, Leonard si Alin. De Buca. De zilele Valcii cand ne strangeam 30 de oameni si urlam la concert Zdob si Zdub. Mi-e dor de lemnisoare. De Ice si Dany, de fitzoasa si de Alina si Monica. Mi-e dor de Crapatura! Mi-e dor de Craciun. Mi-e dor sa stau treaza noptile cu Alexandra si sa scriem si sa vorbim despre tot si despre nimic. Mi-e dor sa tin pe cineva de Mana. Mi-e dor de Inga, de Robert, de Diana, de Krzysztof si de Oliwia. Mi-e dor de pesteri. Mi-e dor de Vladut cand eram Mic. Mi-e dor de "Singur pe lume" si de povestile cu Scaraoschi ale fratilor Grimm. De zilele de nastere ale Ancai. De Bradisor. Mi-e dor sa plang. Mi-e dor de atat de Multe incat ma topesc de fericire cand vad cate a insemnat viata Mea.


Hai sa-ti povestesc...
Noi astia, schizofrenicii, ne intelegem
Si tot dintre noi, prietenii-i alegem.
Eu stiu ca stii ca stiu ca amandoua-am inteles
De ce "acel" de 15 ani voia sa creasca si nu invers.

Eh, acum zambim cu superioritate.
Naivele...Ne e somn de geniale e suntem,
Cred ca toti credem asa, dar e noapte
Si-n loc sa visam, ca ceilalti, noi scriem.

Hai sa-ti povestesc...
Dar, de fapt, hai sa-mi povestesti,
Tu stii atatea fara chiar sa stii..
Pardon! Eu stiu atatea, tu stii si mai multe,
Pentru ca cine-ar fi asa nebun sa ma asculte??

Si cum spuneam, schizofrenia-i boala rara,
Tu zambeste, eu ma pun pe ras,
Tu sa-mi bati la usa, io-ntreb cine-i afara,
Tu sa imi spui ,,EU" si sa-mi confirmi ca eu is.

Asta-i un loc de pasari de noapte,
Sa nu-l spui nimanui fiindca ma pun pe plans!
Hai sa bem ceai de ganduri coapte
Si apoi sa le culegem dupa un alt apus.

Hai sa-ti povestesc..
Ba nu, povesteste-mi tu mie,
Ca sa adorm linistita, cuminte
Si-n dimineata calda si tarzie
Sa te trezesc, sa ma trezesti, sa te trezesc...

Iar dupa atata eu, un strop de Minulescu/ Sau ce citesc.

Si-asa, pluti-vom toata ziua.
Si-asa, pluti-vom noaptea toata...
Si-asa, pluti-vom vreme multa -
Caci ,,prea multa" nu e niciodata,
Cand ne-ndreptam spre ,,Insula Enigma",
In care nu stim, nimeni inca, ce va fi -
Dar stim cu totii ca-ntr-o buna zi
Noi, cei nascuti in tata-n fiu navigatori,
Vom acosta, la randul nostru-nvingatori.

(Spre Insula Enigma)


Taci,
S nu-mi destepti tristetea amintirilor culcate
In sicriurile-albastre ale zilelor de ieri!...
Taci,
Sa nu-mi destepti in suflet tragediile jucate
In aplauzele mute ale-ntaielor dureri!

(Romanta zilelor de ieri)


Ascunde-ti ochii-n palme
Si te-ndreapta
Spre alt Profet decat spre cel de ieri -
Ce-ti pasa daca nu stii ce te-asteapta
Cand ce te-asteapta nu-i scris nicaieri?

(O, nu te-apropia de manastire!)


Nu-i cer nimic
Si totusi, daca-ar vrea,
O, daca ar vrea sa-mi dea ce nu-i cer inca! -
Ar face dintr-un lac o Marmara
Si dintr-un melc, un Sfinx sapat in stanca!

Da-mi tot ce-n prima clipa risipesti
Si tot ce-n clipa ultima aduni.
Da-mi fastul siluetelor grecesti
Si perspectiva casei de nebuni!

(Romanta policroma)

No comments:

Post a Comment