Saturday, January 9, 2010

Cu cea mai frumoasa ocazie...

adica a conectarii la internet in apartament!!! Da!! Am net! Si e prima data in saptamana asta cand e trecut de zero si nu dorm!

O sa descriu acum, ca la gradinita, materialele de care sunt inconjurata (de la microunivers, extinzandu-ma):

Am un pat de o persoana, cu 3 paturi colorate si o plapuma groasa, langa care se screm cot la cot doua calorifere. Iarna-i grea in Polonia. Am un dulap improvizat dintr-un suport metalic de umerase (unde mi-am pus rochiile si fustele) si un set de rafturi suprapuse (ca alea pe care iti pui pantofii, doar ca mai mare), in care am impachetate restul hainellor. In margine atarna esarfele, deci arata destul de interesant. Am o pereche de pereti rosii, pe lungime si pe lateral, una de pereti tapetati cu o treaba in combinatie de rosu cu portocaliu, foarte draguta. Pe peretele de langa pat atarna un poster mare, cartonat, ce reprezinta fotografia facuta de Pablo, un fost EVS in Mdk din Spania, de anul trecut: doua fetite atarnate cu capul in jos, tinandu-se cu picioarele de o bara, razand si cu palmele unite. Alb-negru. Tipul se pricepe. In coltul de langa usa am o masa rotunda plina cu agende, foi, pixuri, ,,Peripetiile bravului soldat Svejk" si atat. Atat este un lucru foarte important, lasa intotdeauna loc de interpretari. Mai am un fotoliu movaliu si intr-un alt colt, gemantanul, punga cu haine murdare (chiloti, alea alea) si doua scaune. Laptopul? Pe picioare, de acum inainte, ha :>

In bucatarie e frig ca dracu. Acum ne-a adus Anka, o tipa absolut geniala, inca un radiator. Avem un frigider mic, o combina Sony la care ascultam radio Katowice, un aragaz cu doua ochiuri si cuptorul stricate, chiuveta dubla probabil ca sa compenseze lipsa celei din baie) si un calorifer de acum 70 de ani care se preface ca functioneaza.

Baia: doi pe doi. Cada si deasupra ei un boiler - de aceea ma transform in piftie in fiecare seara. WC-ul, evident, si un dulapior cu 3 oglinzi si un bec special pentru evidentierea imperfectiunilor cand te machiezi, pe care il aprinzi tragand de o ata. Am vazut asta prin filme. In plus, doua suporturi pentru prosoape si inca unul cu 3 rafturi pentru sampoane, geluri, afaceri.

Hol normal, impartit in doua de o usa glisanta.

Camera vecina: de doua ori mai mare ca a mea (la fel si patul), de 8 ori mai friguroasa si mai goala, cu pereti galbeni. Eu am facut alegerea, deci, a nu se interpreta.

Locuiesc pe strada Ogrodowa, foarte aproape de centrul micului oras Tarnowskie Gory. Nu, nu sunt la munte. Vinerea lucrez aici, la cursul de teatru, iar de luni pana joi, la 20 de minute distanta cu autobuzul 5, in Piekary Slaskie, un oras din aceeasi regiune: Voievodatul Sileziei. La o ora si jumatate de Tarnowskie ma asteapta, infrigurata, dar la fel de frumoasa, Cracovia. Ninge zilnic, dar aici, fara atatea masini, iarna e frumoasa, desi temperaturile sunt mult mai scazute. Magazinele se inchid la 18.00, iar la 19.00 parca deja aud sforaituri. Asta m-ar fi bagat in depresie daca Anka nu ar fi facut tot posibilul sa rezolve problema cu internetul.

Acuuuuum, colocatarul. Dar pentru el...to be continued...

No comments:

Post a Comment