Tuesday, September 1, 2009

ADHD

Pe romaneste, Sindromul Atentiei Deficitare. Ma autosuspectez pentru ca astazi, in timpul unui joc Mafia, am fost acuzata ca nu sunt atenta. Si nu eram. Simptome de pe wikipedia deocamdata si cum le-am regasit in comportamentul meu:


Be easily distracted, miss details, forget things, and frequently switch from one activity to another - da. Nu vad bine, dar ca sa discut cu o persoana aflata la o distanta de peste un metru, am nevoie de ochelari chiar daca aud, altfel nu ma pot concentra la ce spune si aud mereu discutiile desfasurate in paralel, de cei din grupul in care ma aflu;

Have difficulty focusing on one thing - atunci cand invat; mi-e greu sa citesc in autobuz, orice din jur imi atrage/distrage atentia; de asemenea, am inceput sa citesc ascultand muzica si am reusit doar antrenandu-ma. Initial, cand citeam, nu ma puteam concentra, fiind mereu distrasa de versurile melodiilor sau de alte ganduri declansate de muzica, trezindu-ma ca dadeam paginile fara sa citesc de fapt. Mi-am dat seama pentru ca ma intorceam, reciteam, insa nu mi se parea nimic cunoscut

Become bored with a task after only a few minutes, unless they are doing something enjoyable - da, dar nu chiar cateva minute

Have difficulty focusing attention on organizing and completing a task or learning something new - invat usor datorita memoriei vizuale si auditive, ai ales prin ,,prinsul din zbor". Retin multe lucruri din intamplare si nu pentru ca le ascult sau le citesc cu atentie

Have trouble completing or turning in homework assignments, often losing things (e.g., pencils, toys, assignments) needed to complete tasks or activities - nu, pentru ca am grija sa ma organizez

Not seem to listen when spoken to - intotdeauna, mai ales cand mi se povesteste ceva care nu implica oferirea parerii mele personale. In cazul : X: A cazut si si-a rupt mana", eu raspund: ah, mana, nasol, cu gandul la altceva, uneori la nimic

Daydream, become easily confused, and move slowly - da, da, nu, pentru ca sunt colerica

Have difficulty processing information as quickly and accurately as others - nu, am darul de a retine repede

Struggle to follow instructions - nu-mi amintesc

Fidget and squirm in their seats - da, mai ales dupa un numar mai mare de ore in care am stat in casa fara a depune vreun efort. Am multa energie si tind sa ma agit foarte mult. Am si temperament coleric

Talk nonstop - nu, pentru ca de mute ori nu ma angajez intro discutie atunci cand ma aflu intr-un grup mai mare si se dezvolta mai multe in paralel: sunt atenta, alternativ si pentru cate 2 minute, la fiecare discutie in parte si nu ma pot alipi uneia singure

Dash around, touching or playing with anything and everything in sight - nu cu orice, dar gasesc mereu cate ceva

Have trouble sitting still during dinner, school, and story time - nu, mai ales cand imi e somn sau cand ma gandesc la altceva/nimic si fixez cu privirea un anumit obiect din spatiul in care ma aflu

Be constantly in motion - da. Chiar daca nu fac miscari foarte vizibile intotdeauna

Have difficulty doing quiet tasks or activities - nu

Be very impatient - da
Blurt out inappropriate comments, show their emotions without restraint, and act without regard for consequences - da, da, da. Aici se poate lua in considerare si caracterul: sunt sincera, impulsiva dintotdeauna si uneori nepasatoare in privinta sentimentelor celorlalti (in prima instanta)

Have difficulty waiting for things they want or waiting their turns in games - da, ma panichez cand am intalnire cu cineva si respectiva persoana intarzie mai mult de 5 minute si nu am cu cine discuta sau sunt intr-un loc mai putin populat

Alte simptome:
Difficulties staying awake
Bipolar disorder - poate putin exagerat, insa imi pot schimba starea foarte usor de la bine la rau, hiperactivitate - repaus
Anxiety disorder
Obsessive-compulsive disorder

Alte fapte pe care le pot considera simptome:
Dificutatea de a sta in pat si a invata. Simt nevoia sa ma misc tot timpul, pentru a consuma energia si a ma simti obosita fizic.
Uneori mi-e greu sa fiu coerenta in vorbire. Si nu e vorba de oboseala sau stres.
Cel mai bine ma descurc in scris, atat ca exprimare cat si ca mod de organizare a taskurilor.
Nu pot sa invat organizat: trec de la materia unui curs la altul, retin detalii datorita memoriei vizuale sau auditive bune si nu pentru ca le-am citit cu atentie

Mai sunt probabil, dar nu-mi amintesc acum.
Maine recitesc ce am notat aici, acum mi-e somn. Probabil nivelul la care se afla simptomele nu il ating pe cel necesar diagnosticarii mele cu ADHD, dar exista. Important e ca sunt constienta de ele. Si mai important este sa nu devin paranoica. Sunt insa cam trista...

No comments:

Post a Comment